Generatiekloof



generatiekloof


Geregeld sta ik vol bewondering voor de collectieve wijsheid die mij toe staart vanuit mijn boekenkast. Dan pak ik bij voorkeur een oud beduimeld boek in handen en denk ik aan wie dit boek nog meer lazen en wat zij ervan vonden. Van de week pakte ik het boek "Het Eeuwige IJs" van H.G. Ponting, een boek over de Zuidpool expeditie van Kapitein Scott. Al bladerend dacht ik onwillekeurig aan het boekje van John Kotter, nog geen halve meter verderop in mijn boekenkast. Zijn boekje met de titel "Onze ijsberg smelt!" gaat over de kunst van veranderen als eeuwig toch zo eeuwig niet blijkt... Toen ik de twee boeken in mijn handen had, kreeg ik de kriebels om deze twee 'werelden' te verbinden. Waarvan akte!  

Marina

(Hier kun je de illustratie nog een tikkeltje groter bekijken) 


0 ,20135 reacties: