Vlekkentest



dame met lange nek

blob

Vogelpoep op een bemost muurtje. Een blauwe marker in mijn zak. Twee zaken die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Tot je ze verbindt. 

Een klein beetje stout voelde ik me wel toen ik mijn eerste streken (streekjes) ooit in de openbare ruimte zette. Geïnspireerd door zij die de straatkunst beoefenen, waagde ik het erop om een heel klein stapje in hun voetsporen te treden. Gewoon omdat ik het zo geweldig leuk vind om iets moois te zien in dingen die je ook als heel lelijk, lastig of ongewenst kunt ervaren. 

"We declare the world as our canvas", zeggen straatartiesten. En de vogels? Zij vragen zich (volgens mij) nooit af of zij de openbare ruimte mogen bevlekken. 

En alleen de vogels
poepen op muurtje of kozijn,
omdat zij soms in het westen

soms ook in het oosten willen zijn
omdat je zaad pikt soms op het kerkhof
soms van een vogelvoederlijn

Marina

0 ,20135 reacties: