En de grootste daarvan is liefde


"Als je in de liefde gelooft, geloof je genoeg" 

Guus Kuijer

Als we ons huisje te Schiermonnikoog binnenlopen, zie ik recht voor me - pontifikaal - het woord HOOP aan de muur hangen. Ik vind het meteen een passend woord voor een eilanderhuisje waar de landschapsvormende werking van water en wind de boventoon voert. 

Na een tijdje zegt mijn zoon: "Waarom staat er eigenlijk liefde op dat bord?"
"Er staat hoop", zeg ik nog. 
"Nee hoor, er staat liefde", zegt mijn zoon en ik ga naast hem zitten om het geheel vanuit zijn perspectief te bekijken. Niet lang daarna bekijken we het bord enthousiast vanuit alle hoeken van de kamer. Maar natuurlijk moest er Geloof, Hoop én Liefde staan! 

En de grootste daarvan is de liefde die je beweegt om het perspectief van een ander te willen zien. Ook - of juist - als je het er niet mee eens bent.   

Marina

liefde


0 ,20135 reacties: