Waterbibliotheek

Op 29 november 2012 maakte ik een belofte aan Myungsu Seo. Op die dag zag ik in de centrale hal van TUDelft Library een mogelijk kunstwerk van haar: A Piece of Art in the Making. Myungsu Seo is gefascineerd door water en wil een waterbibliotheek inrichten. Zij zegt daarover:  

"Water carries life and contains the memory of the world. 
Through sampling water from all around the world 
I want to collect the memory and build a library of water".     

Met haar behangpapier vol getekende flesjes wist zij mij visueel meteen te overtuigen om een water donatie te gaan doen. Ik schreef mijn naam in een leeg flesje en nam een sample potje mee. De belofte was gemaakt. 

Op Schiermonnikoog koos ik een mooi plekje uit en het sample met helder water heb ik zojuist op de post naar haar gedaan. De foto's dienen als metadata bij de vindplaats :-)

Ik wens Myungsu Seo veel plezier met het crowdsourcen van water en met het bouwen van haar (en een klein beetje onze) waterbibliotheek. 

Marina


making a promise
water library: making a promise

intended collection spot
spot

testing water quality
testing water quality

unscrew
let it role

success
succes collecting water

pool of choice
in this pool the water was collected

the exact collecting spot
exact collecting spot

the exact collecting spot part II
exact collecting spot

keeping a promise 
sending the sample: keeping a promise




2 ,20135 reacties:

De Eeuwige Bron zei

Het moet me even van het hart: wat heb jij toch een allem8tig pr8tig blog en wat geniet ik iedere keer weer van jouw creativiteit.
Een geweldig 2013 gewenst.

Marina Noordegraaf .... zei

@De Eeuwige Bron

Wat een ontzettend mooie reactie zo aan het begin van 2013! Dank je wel dat je de moeite nam jouw compliment hier achter te laten.

Marina