Door toeristenogen



"Though we travel the world to find the beautiful, 
 we must carry it with us or find it not" 

 Ralph Waldo Emerson



Salt Lake

We verheugden ons er enorm op: lekker 'zwemmen' in het Salt Lake. En de ervaring was inderdaad gaaf: de schoolslag is onmogelijk omdat je voeten steeds boven water geduwd worden. Drijven is de enige optie. We moesten ons wél over de enorme stank heen zetten die rond het Salt Lake hing. Talloze dode muggenbeesten in het water; heel veel levende aan de wal. Ik kan de geur nog in mijn neusvleugels simuleren en dat is geen pretje. 

Toen we de volgende dag in de taxi naar het vliegveld zaten, vroegen we aan de taxi-chauffeur of hij wel eens in het Salt Lake had gezwommen. Go swimming in Salt Lake? No, we don’t do that. It stinks!”. 


Grappig hoe de onwetendheid en onbevangenheid van de toerist ervoor zorgen dat je ervaringen opdoet die locals niet hebben. Het doet me vermoeden dat je het mooie nooit écht kunt ervaren als je het nare wilt vermijden...

Ik heb me in ieder geval voorgenomen dat ik Nederland vaker met toeristenogen ga bekijken. 
Gewoon, op zijn Cruijffiaans: omdat elk nadeel zijn voordeel hep ;-)

Marina


0 ,20135 reacties: